III.Ogólna koncepcja funkcjonalno-użytkowa zagospodarowania terenu / Koncepcja podziału terenu na strefy funkcjonalne

Układ komunikacyjny

Proponowany układ komunikacyjny na terenie dawnej fabryki oparty jest na sieci dawnych, głównych dróg fabrycznych (jako główne ciągi jezdne i drogi pożarowe) oraz na sieci naturalnych ścieżek pieszych i rowerowych wytyczonych wzdłuż istniejących i projektowanych tras spacerowych, użytkowanych obecnie m.in. w ramach wycieczek organizowanych przez SPZP Skarb.

Należy zaprojektować i wykonać wewnętrzny układ komunikacyjny połączony z drogą publiczną poprzez wjazd z ul. Tanowskiej przez ul. Licealną.

Przewidzianą w planie miejscowym ulicę łączącą teren fabryki z ulicą Rurową, należy zabezpieczyć szlabanem w celu zachowania kontroli nad ruchem kołowym po terenie

Proponujemy także wykonanie dodatkowej drogi wjazdowej od ul. Kamiennej, która zapewniłaby niezależny wjazd na teren działki nr 314/56 z proponowaną funkcją sportowo-rekreacyjną – terenem off-road;

Podczas projektowania dróg należy wziąć pod uwagę fakt że biegną one nad kanałami technologicznymi których stan techniczny jest nieznany. Podczas użytkowania dróg zdarzały się przypadki zapadnięcia się stropu kanału pod wpływem obciążenia samochodem ciężarowym.

Wewnętrzny układ komunikacyjny:

      • parkingi przeznaczone dla samochodów osobowych z miejscami postojowymi o wymiarach 2.5×5.0m, miejscami przeznaczonymi dla osób niepełnosprawnych o wymiarach 3.6×5.0m oraz miejscami postojowymi dla co najmniej 2 autobusów o wymiarach min. 4.0×10.0m.

Ilość miejsc postojowych określić zgodnie z MPZP wg tabeli nr 3 „Wskaźniki ilości miejsc parkingowych” (patrz punkt 1.3.2 opracowania).

Tam gdzie to możliwe parkingi należy wykonać jako zielone z zastosowaniem kratek trawnikowych.

Obecnie miejsca parkingowe znajdują się przy ul.Spółdzielczej – przy budynku muzeum SPZP Skarb oraz przy pętli autobusowej przy ul.Licealnej.

Planuje się stworzenie dodatkowych parkingów na terenie działki 314/92( od strony ul.Licealnej) i 314/86 (na potrzeby planowanego tu obiektu sportowo-rekreacyjnego.

      • Droga pożarowa o szerokości min. 4m, świetle przejazdu na całej długości min. 4.2m i dopuszczalnym nacisku na jedną oś pojazdu 50kN
      • Drogi wewnętrzne o nawierzchni utwardzonej
      • Ciągi piesze o nawierzchni gruntowej, utwardzonej, umożliwiające poruszanie się osób niepełnosprawnych
      • Place o nawierzchni gruntowej, utwardzonej